Usnesení 190: (ŽR 19.6.2005) (6/7) Župní rada Orla
župy sv. Zdislavy ukládá župnímu sekretáři zaslat na ústředí Orla jím
sestavenou a předloženou Zprávu o činnosti Orla župy sv. Zdislavy v roce 2004
s tím, že ji Usnesením 185 župní sjezd Orla župy sv. Zdislavy 12.3.2005 vzal
na vědomí bez připomínek:
Zpráva o činnosti Orla župy sv. Zdislavy v roce
2004:
Počet
jednot vzrostl z 8 na 9, k jednotám Studenec u Horek, Lomnice nad
Popelkou, Loukov u Semil, Turnov, Jablonec nad Nisou, Semily, Hrádek nad Nisou
a Okrouhlá přibyla nově založená jednota Vysoké nad Jizerou.
Počet členů vzrostl
ze 305 na 346 členů. Počet členů do
18 let stoupl z 56 členů na 81, počet členů od 18 do 70 let stoupl ze 213 na
224, počet členů přes 70 let stoupl ze 36 na 41.
Vývoj počtu členů
k 31.12.:
Jednota |
2001 |
2002 |
2003 |
2004 |
Lomnice nad Popelkou |
59 |
54 |
54 |
44 |
Loukov u Semil |
36 |
38 |
33 |
35 |
Studenec u Horek |
137 |
137 |
118 |
118 |
Turnov |
57 |
47 |
39 |
39 |
Jablonec nad Nisou |
29 |
41 |
20 |
20 |
Semily |
|
|
15 |
19 |
Hrádek nad Nisou |
|
|
15 |
54 |
Okrouhlá |
|
|
11 |
11 |
Vysoké nad Jizerou |
|
|
|
6 |
Celkem |
318 |
317 |
305 |
346 |
Orgány župy:
Do 22.5.2004:
Předsednictvo: Zdeněk
Havel – starosta župy (Orel Loukov), místostarosta ThMgr. Hedvika Zimmermannová
(Orel Hrádek n. N.), Mgr. Vít Jůza – sekretář a pokladník (Orel Loukov),
členové předsednictva Martin Půta (Orel Hrádek n. N.) a Ing. Zdeněk Zákoutský
(Orel Lomnice nad Popelkou);
Župní rada:
předsednictvo + starostové nebo jiní zástupci jednot.
Revizní komise: Mgr.
Radek Jurnečka – předseda (Orel Turnov), Ing. Stanislav Tauchman –
místopředseda (Orel Studenec), Marie Kynčlová (Orel Lomnice nad Popelkou);
23.5.-19.6.2004 pověřeni vyřizováním nezbytných
záležitostí od župní rady ze dne 14.3.2004 dosavadní župní starosta a
místostarosta
Župní sjezd zasedal
19.6.2004.
Od 19.6.2004:
Předsednictvo:
Starosta župy - Zdeněk Havel (Orel Loukov),
Místostarosta - ThMgr. Hedvika Zimmermannová (Orel Hrádek n.
N.),
Sjezdem zvolení členové předsednictva: Mgr. Vít Jůza (Orel
Loukov), Jan Mrázek (Orel Turnov), Ing. Zdeněk Zákoutský (Orel Lomnice nad
Popelkou);
K nimž později přibyli:
Předsedové župních odborných rad (až od 14.11.2004): Tomáš
Brouček (Orel jednota Turnov), Bohdana Tichá (Orel jednota Semily), Mgr. Pavel
Ajchler (Orel jednota Loukov u Semil, od 19.12.2004 Orel jednota Vysoké nad
Jizerou), Mgr. Vít Jůza (Orel jednota Loukov u Semil), Zdeněk Havel (Orel
jednota Loukov u Semil),
Sekretář: Mgr. Vít Jůza (Orel jednota Loukov u Semil) od
24.10.2004.
Župní
rada=předsednictvo+starostové (příp. místo nich jiní zástupci) jednot
Revizní komise:
Předseda: Mgr. Radek
Jurnečka (Orel jednota Turnov),
Členové: Pavel
Mrázek (Orel jednota Turnov),
Ing. Stanislav Tauchman (Orel jednota Studenec).
Neobsazená byla
funkce župního sekretáře od 23.5.
do 24.10.2004; po době, kdy za vyřizování všeho odpovídá župní starosta a
místostarosta, župní starosta pověřil 29.9.2004 na dobu do jmenování župního
sekretáře vedením župní administrativy Mgr. Víta Jůzu.
Celý rok byl
duchovním rádcem Mgr. Miroslav
Dvouletý (Orel jednota Jablonec nad Nisou).
6 župních odborných
rad bylo ustaveno 29.2.2004, první
členové byli zvoleni 21.5.2004, další členové a předsedové pak 14.11.2004, čímž
teprve tyto rady (většinou dvoučlenné) se staly schopnými jednání.
Hlavní
role župy byla řídící, i uskutečněné župní sportovní akce pro členy i
nečleny (6 jednodenních – sálová kopaná, střelba ze vzduchovky, minigolf,
florbal, šachy, stolní tenis) stejně jako pěveckou soutěž křesťanských písní
Cherubínek uskutečňovaly jednotlivé jednoty. Největší část vlastní orelské
činnosti v Libereckém kraji ovšem byla záležitostí jednotlivých orelských
jednot. Jednoty župy se staly i pořadateli 1 kvalifikačního turnaje ústředního
turnaje Orla – a to v sálové kopané v Loukově u Semil, a 1 ústředního
turnaje Orla - v tenise v Hrádku nad Nisou.
Zprávu sestavil 5.3.2005 Vít Jůza, župní sekretář.
Usnesení 191: (ŽR 19.6.2005) (7/7) Župní rada Orla župy sv. Zdislavy schvaluje předloženou Účetní závěrku Orla župy sv. Zdislavy za rok 2004:
ÚČETNÍ ZÁVĚRKA- OREL ŽUPA SV. ZDISLAVY – 2004, DIČ 258-70934088:
Další identifikační údaje podle Vyhlášky 504/2002 v platném znění v Příloze.
ROZVAHA:
|
Počáteční tisíce Kč |
Konečná tisíce Kč |
AKTIVA |
|
|
AKTIVA B. Krátkodobý majetek celkem |
36 |
47 |
AKTIVA B.I. Zásoby celkem |
1 |
8 |
AKTIVA B.II. Pohledávky celkem |
6 |
0 |
AKTIVA B.III. Krátkodobý finanční majetek celkem |
29 |
39 |
Aktiva celkem |
36 |
47 |
PASIVA |
|
|
PASIVA A. Vlastní zdroje celkem |
24 |
36 |
PASIVA A.I. Jmění celkem |
29 |
24 |
PASIVA A.II. Výsledek hospodaření celkem |
-5 |
12 |
PASIVA B. Cizí zdroje celkem |
12 |
11 |
PASIVA B.III. Krátkodobé závazky celkem |
12 |
11 |
Pasiva celkem |
36 |
47 |
VÝKAZ ZISKU A ZTRÁTY
|
tisíce Kč |
||
|
celkem |
hlavní činnost nezdaňovaná |
hospodářská činnost - zdaňovaná |
A. Náklady |
|
|
|
A.I. Spotřebované nákupy celkem |
4 |
4 |
- |
A.II. Služby celkem |
22 |
22 |
- |
A.VI. Odpisy, prodaný majetek, tvorba rezerv a opravných položek celkem |
1 |
- |
1 |
A.VII. Poskytnuté příspěvky celkem |
38 |
38 |
- |
A. Náklady celkem |
65 |
63 |
1 |
B. Výnosy |
|
|
|
B.IV. Ostatní výnosy celkem |
0 |
- |
0 |
B.V. Tržby z
prodeje majetku, zúčtování rezerv a opravných položek celkem |
1 |
- |
1 |
B.VI. Přijaté příspěvky celkem |
48 |
48 |
- |
B.VII. Provozní dotace celkem |
27 |
27 |
- |
B. Výnosy celkem |
77 |
75 |
1 |
C. Výsledek hospodaření před zdaněním |
12 |
12 |
0 |
D. Výsledek hospodaření po zdanění |
12 |
12 |
0 |
PŘÍLOHA
PŘÍLOHA K ÚČETNÍ ZÁVĚRCE ZPRACOVÁNA NA ZÁKLADĚ PLATNÝCH PŘEDPISŮ: OBYČEJNÝM PÍSMEM ZÁKONNÁ OSNOVA, HŮLKOVÝM PÍSMEM POŽADOVANÉ INFORMACE.
563/1991 Sb.
ZÁKON
ze dne 12. prosince 1991
o účetnictví
Změna: 117/1994 Sb.
Změna: 227/1997 Sb.
Změna: 492/2000 Sb.
Změna: 353/2001 Sb.
Změna: 575/2002 Sb.
Změna: 437/2003 Sb.
§ 7
(3) Účetní jednotka je povinna použít účetní metody způsobem,
který vychází z předpokladu, že bude nepřetržitě pokračovat ve své
činnosti a že u ní nenastává žádná skutečnost, která by ji
omezovala nebo ji zabraňovala v této činnosti pokračovat
i v dohledné budoucnosti. V případě, že účetní jednotka má
informaci o tom, že u ní taková skutečnost nastává, je povinna
použít účetní metody způsobem tomu odpovídajícím, přičemž
informaci o použitém způsobu jsou povinny uvést v příloze v účetní
závěrce. NIC
(4) Uspořádání a označování položek rozvahy a výkazu zisku
a ztráty a jejich obsahové vymezení a způsoby oceňování použité
v jednom účetním období nesmí účetní jednotky změnit
v následujícím účetním období. Účetní jednotky mohou uvedené
uspořádání a označování a obsahové vymezení a způsoby oceňování
změnit zcela nebo zčásti mezi jednotlivými účetními obdobími jen
z důvodů změny předmětu podnikání nebo jiné činnosti anebo
z důvodů zpřesnění věrného zobrazení nebo zkvalitnění vypovídací
schopnosti účetní závěrky, přičemž informaci o každé takové změně
s jejím řádným zdůvodněním jsou povinny uvést v příloze v účetní
závěrce.
Z DŮVODU ZKVALITNĚNÍ VYPOVÍDACÍ SCHOPNOSTI ÚČETNÍ ZÁVĚRKY
USPOŘÁDÁNÍ A OZNAČOVÁNÍ POLOŽEK ROZVAHY A VÝKAZU ZISKU
A ZTRÁTY UPRAVENO DLE NEUSTÁLE SE MĚNÍCÍCH PŘEDPISŮ.
(5) Účetní jednotky jsou povinny v příloze účetní závěrky
[§ 18 odst. 1 písm. c)] vždy uvést informaci o použitých účetních
metodách, popřípadě o odchylkách od těchto metod podle odstavce
2 s jejich řádným zdůvodněním a s uvedením jejich vlivu na majetek
a závazky, finanční situaci a výsledek hospodaření účetní
jednotky.
OREL ŽUPA SVATÉ ZDISLAVY VEDE ÚČETNICTVÍ VE ZJEDNODUŠENÉM ROZSAHU PODLE ZÁKONA 563/1991 A VYHLÁŠKY 504/2002 V PLATNÉM ZNĚNÍ
PŘÍPADNÉ ZÁSOBY SE OCEŇUJÍ VÁŽENÝM ARITMETICKÝM PRŮMĚREM.
ABY ÚČETNICTVÍ PODÁVALO VĚRNĚJŠÍ OBRAZ HOSPODAŘENÍ ÚČETNÍ JEDNOTKY, JSOU NA ÚČTĚ 261 PENÍZE NA CESTĚ ÚČTOVÁNY VŠECHNY ZNÁMÉ POHYBY NA ÚČTĚ DO DOBY OBDRŽENÍ A ZAÚČTOVÁNÍ VÝPISU Z BANKOVNÍHO ÚČTU. JINAK BY VZHLEDEM KE ČTVRTLETNÍ PERIODICITĚ VÝPISŮ ÚČETNICTVÍ NEDÁVALO VĚRNÝ OBRAZ O STAVU.
§ 18
Účetní závěrka
(1) Účetní jednotky sestavují v případech stanovených tímto
zákonem účetní závěrku. Účetní závěrka je nedílný celek a tvoří ji
a) rozvaha (bilance), VIZ VÝŠE
b) výkaz zisku a ztráty; Fond národního majetku České republiky,
Pozemkový fond České republiky a státní fondy výkaz zisku
a ztráty nesestavují, VIZ VÝŠE
c) příloha, která vysvětluje a doplňuje informace obsažené
v částech uvedených pod písmeny a) a b), zejména naplněním
§ 7 odst. 3 až 5 VIZ VÝŠE a § 19 odst. 5 VIZ NÍŽE; příloha obsahuje též informace
o výši splatných závazků pojistného na sociální zabezpečení
a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, o výši splatných
závazků veřejného zdravotního pojištění a o výši evidovaných
daňových nedoplatků u místně příslušných finančních orgánů. NEMÁME TAKOVÉ ZÁVAZKY A NEDOPLATKY
Účetní závěrka může zahrnovat i přehled o peněžních tocích nebo
přehled o změnách vlastního kapitálu.
(2) Účetní závěrka podle odstavce 1 musí obsahovat
a) jméno a příjmení, obchodní firmu nebo název účetní jednotky OREL ŽUPA SV. ZDISLAVY;
u účetních jednotek podle § 1 odst. 2 písm. a) až c) sídlo nebo
u účetních jednotek podle § 1 odst. 2 písm. d) až h) bydliště
a místo podnikání, liší-li se od bydliště, J. J. FUČÍKA 982, 512 51 LOMNICE N. POP.
b) identifikační číslo, pokud je má účetní jednotka přiděleno, 70934088
c) právní formu účetní jednotky, OREL ŽUPA SV. ZDISLAVY JE ORGANIZAČNÍ SLOŽKOU OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ OREL
d) předmět podnikání nebo jiné činnosti, případně účel, pro který
byla zřízena,
§ 2 STANOV ORLA
1) PROVOZOVÁNÍM A ORGANIZOVÁNÍM SPORTU A TĚLOVÝCHOVY,
DUCHOVNÍCH, KULTURNÍCH A SOCIÁLNĚ VÝCHOVNÝCH AKTIVIT I DALŠÍCH VÝZNAMNÝCH
PROJEVŮ LIDSKÉ KULTURY VYCHOVÁVAT SVÉ ČLENY, PŘEDEVŠÍM DĚTI A MLÁDEŽ, NA
ZÁKLADĚ KŘESŤANSKÝCH, ZVLÁŠTĚ KATOLICKÝCH ZÁSAD.
2) SPOLUPRACOVAT S ORGANIZACEMI (SPOLKY), KTERÉ MAJÍ OBDOBNÉ
POSLÁNÍ JAKO OREL, A S JEJICH ČLENY A TO JAK V ČESKÉ REPUBLICE, TAK I V
ZAHRANIČÍ.
3) VE PROSPĚCH STANOVENÝCH CÍLŮ VYKONÁVAT HOSPODÁŘSKOU, OBCHODNÍ, ŽIVNOSTENSKOU A PODOBNOU ČINNOST V SOULADU S PLATNÝMI PŘEDPISY.
OREL ŽUPA SV. ZDISLAVY JE STŘEDNÍ ORGANIZAČNÍ SLOŽKOU ORLA,
ŘÍDÍ, ORGANIZUJE A KONTROLUJE ČINNOST ORLA VE SVÉM VYMEZENÉM ÚZEMÍ LIBERECKÉHO
KRAJE.
e) rozvahový den (§ 19 odst. 1) nebo jiný okamžik, k němuž se
účetní závěrka sestavuje (§ 19 odst. 3), 31.12.2004
f) okamžik sestavení účetní závěrky,
a musí k ní být připojen podpisový záznam statutárního orgánu
účetní jednotky podle § 1 odst. 2 písm. a) až c) nebo podpisový
záznam účetní jednotky podle § 1 odst. 2 písm. d) až h);
připojením uvedeného podpisového záznamu se považuje účetní
závěrka za sestavenou podle písmene f). VIZ NA KONCI
§ 19
(5) Za období počínající koncem rozvahového dne a končící
okamžikem sestavení účetní závěrky jsou účetní jednotky povinny
uvést v příloze v účetní závěrce rovněž informace o
a) skutečnostech, které poskytují další informace o podmínkách či
situacích, které existovaly ke konci rozvahového dne,
b) skutečnostech, které jako nejisté podmínky či situace
existovaly ke konci rozvahového dne,
a jejichž důsledky mění významným způsobem pohled na finanční
situaci účetní jednotky.
NIC
504/2002 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 6. listopadu 2002,
kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991
Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro účetní
jednotky, u kterých hlavním předmětem činnosti není podnikání,
pokud účtují v soustavě podvojného účetnictví
Změna: 476/2003 Sb.
Ministerstvo financí stanoví podle § 37a odst. 1 k provedení
§ 4 odst. 2, § 14 odst. 1, § 18 odst. 4 zákona č. 563/1991 Sb.,
o účetnictví, ve znění zákona č. 492/2000 Sb. a zákona č.
353/2001 Sb., (dále jen "zákon"):
HLAVA IV
USPOŘÁDÁNÍ A OBSAHOVÉ VYMEZENÍ VYSVĚTLUJÍCÍCH
A DOPLŇUJÍCÍCH INFORMACÍ V PŘÍLOZE V ÚČETNÍ ZÁVĚRCE
§ 29
(1) Příloha se sestavuje popisným způsobem nebo ve formě
tabulek k zajištění přehlednosti a srozumitelnosti předkládaných
informací.
(2) Účetní jednotky v příloze uvedou údaje podle § 18 odst.
2 zákona a údaje, jimiž vysvětlují a doplňují informace obsažené
v rozvaze (bilanci) a výkazu zisku a ztráty VIZ VÝŠE. Účetní jednotky
sestavují přílohu s ohledem na zvláštní právní předpisy.
§ 30
(1) Příloha obsahuje informace o
a) účetní jednotce, jejím sídle J. J. FUČÍKA 982, 512 51 LOMNICE N. POP., názvu OREL ŽUPA SV. ZDISLAVY, právní formě ORGANIZAČNÍ SLOŽKA OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ OREL, jejím poslání, tj. činnosti hlavní, hospodářské, a dalších činnostech
§ 2 STANOV ORLA
1) PROVOZOVÁNÍM A ORGANIZOVÁNÍM SPORTU A TĚLOVÝCHOVY,
DUCHOVNÍCH, KULTURNÍCH A SOCIÁLNĚ VÝCHOVNÝCH AKTIVIT I DALŠÍCH VÝZNAMNÝCH
PROJEVŮ LIDSKÉ KULTURY VYCHOVÁVAT SVÉ ČLENY, PŘEDEVŠÍM DĚTI A MLÁDEŽ, NA
ZÁKLADĚ KŘESŤANSKÝCH, ZVLÁŠTĚ KATOLICKÝCH ZÁSAD.
2) SPOLUPRACOVAT S ORGANIZACEMI (SPOLKY), KTERÉ MAJÍ OBDOBNÉ
POSLÁNÍ JAKO OREL, A S JEJICH ČLENY A TO JAK V ČESKÉ REPUBLICE, TAK I V
ZAHRANIČÍ.
3) VE PROSPĚCH STANOVENÝCH CÍLŮ VYKONÁVAT HOSPODÁŘSKOU, OBCHODNÍ, ŽIVNOSTENSKOU A PODOBNOU ČINNOST V SOULADU S PLATNÝMI PŘEDPISY.
OREL ŽUPA SV. ZDISLAVY JE STŘEDNÍ ORGANIZAČNÍ SLOŽKOU ORLA, ŘÍDÍ, ORGANIZUJE A KONTROLUJE ČINNOST ORLA VE SVÉM VYMEZENÉM ÚZEMÍ LIBERECKÉHO KRAJE, statutárních orgánech ŽUPNÍ SJEZD, ŽUPNÍ RADA, ŽUPNÍ PŘEDSEDNICTVO, STAROSTA, MÍSTOSTAROSTA, SEKRETÁŘ, DUCHOVNÍ RÁDCE, ŽUPNÍ ODBORNÉ RADY, REVIZNÍ KOMISE,
a organizačních složkách s vlastní právní subjektivitou, pokud byly zřízeny,
8 ORELSKÝCH JEDNOT NA ZAČÁTKU ROKU, 9 NA KONCI
b) zakladatelích, zřizovatelích OREL, IČO 544833, vkladech do vlastního jmění,
povaze a výši těchto vkladů NIC a zápisu vkladů do příslušného rejstříku NIC,
c) účetním období 1.1.-31.12.2004, použitých účetních metodách OREL ŽUPA SVATÉ ZDISLAVY VEDE ÚČETNICTVÍ VE ZJEDNODUŠENÉM ROZSAHU PODLE ZÁKONA 563/1991 A VYHLÁŠKY 504/2002 V PLATNÉM ZNĚNÍ, PŘÍPADNÉ ZÁSOBY SE OCEŇUJÍ VÁŽENÝM ARITMETICKÝM PRŮMĚREM, způsobu zpracování účetních záznamů RUČNĚ, způsobech a místech jejich úschovy V KRABICÍCH U ŽUPNÍHO SEKRETÁŘE – LOUKOV 1, 513 01 P. SEMILY, aplikaci
obecných účetních zásad, způsobech oceňování a odpisování,
pokud je jejich znalost významná pro posouzení finanční,
majetkové situace a výsledku hospodaření účetní jednotky,
odchylkách od účetních metod podle § 7 odst. 5 zákona ABY ÚČETNICTVÍ PODÁVALO VĚRNĚJŠÍ OBRAZ HOSPODAŘENÍ ÚČETNÍ JEDNOTKY, JSOU NA ÚČTĚ 261 PENÍZE NA CESTĚ ÚČTOVÁNY VŠECHNY ZNÁMÉ POHYBY NA ÚČTĚ DO DOBY OBDRŽENÍ A ZAÚČTOVÁNÍ VÝPISU Z BANKOVNÍHO ÚČTU. JINAK BY VZHLEDEM KE ČTVRTLETNÍ PERIODICITĚ VÝPISŮ ÚČETNICTVÍ NEDÁVALO VĚRNÝ OBRAZ O STAVU s uvedením vlivu na majetek a závazky, na finanční situaci
a výsledek hospodaření účetní jednotky ŽÁDNÝ, způsobu stanovení
oprávek k majetku a způsobu stanovení reálné hodnoty
příslušného majetku a závazků, způsobu tvorby a výši
vytvořených opravných položek a rezerv za uzavírané účetní
období, NEDĚLÁ SE
d) každé významné události, která se stala mezi rozvahovým dnem
a okamžikem sestavení účetní závěrky podle § 19 odst. 5 zákona, NIC
e) způsobech oceňování použitých pro položky aktiv a závazků
včetně toho, jak byly stanoveny úpravy hodnoty, ať již
přechodné nebo trvalé, a přepočtena aktiva a závazky v cizí
měně s uvedením použitého kursu k rozvahovému dni vyhlašovaného
Českou národní bankou, PRVOTNÍ OCEŇOVÁNÍ DLE PLATNÝCH PŘEDPISŮ, ZÁSOBY SE OCEŇUJÍ VÁŽENÝM ARITMETICKÝM PRŮMĚREM, NEDOŠLO K PŘÍPADU POTŘEBY JINÉHO PŘECEŇOVÁNÍ,
f) názvu jiných účetních jednotek, v nichž účetní jednotka sama
nebo prostřednictvím třetí osoby jednající jejím jménem a na
její účet drží podíl, tento podíl může být i v podobě držených
akcií, s uvedením výše tohoto podílu, u akcií s uvedením počtu,
jmenovité hodnoty a druhu těchto akcií, jakož i výše základního
kapitálu, vlastního jmění, fondů a zisku nebo ztráty této jiné
účetní jednotky za minulé účetní období, NIC
g) přehled splatných závazků pojistného na sociálním zabezpečení
a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, přehled splatných
závazků veřejného zdravotního pojištění a evidované daňové
nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů s uvedením
částek, datem vzniku a splatnosti, NIC
h) počtu a jmenovité hodnotě akcií nebo podílů, nebo nemají-li
jmenovitou hodnotu, informace o jejich ocenění, NIC
i) existenci majetkových cenných papírů, vyměnitelných
a prioritních dluhopisů nebo podobných cenných papírů nebo
práv, s udáním jejich počtu a rozsahu práv, která propůjčují, NIC
j) částkách dlužených, které vznikly v daném účetním období
a u kterých zbytková doba splatnosti k rozvahovému dni
přesahuje pět let, jakož i o výši všech dluhů účetních
jednotek, krytých plnohodnotnou zárukou, danou touto účetní
jednotkou, s uvedením povahy a formy záruky; tyto informace se
uvádějí odděleně pro položku každého věřitele podle struktury
rozvahy (bilance), NIC
k) celkové výši finančních nebo jiných závazků, které nejsou
obsaženy v rozvaze (bilanci), NIC
l) výsledku hospodaření +11 896,24KČ v členění podle hlavní +11 708,18KČ a hospodářské +188,06KČ činnosti a pro účely daně z příjmů NEZDAŇOVANÉ +11 708,18KČ, ZDAŇOVANÉ +188,06KČ,
m) průměrném evidenčním přepočteném počtu zaměstnanců podle
zvláštního právního předpisu29) v členění podle kategorií,
jakož i o osobních nákladech za účetní období v členění podle
výkazu zisku a ztráty u položek "A.III.9 Mzdové náklady" až
"A.III.13. Ostatní sociální náklady," údaje o počtu a postavení
zaměstnanců, pokud jsou zároveň členy statutárních, kontrolních
nebo jiných orgánů určených statutem, stanovami nebo jinou
zřizovací listinou, NIKDO
n) výši stanovených odměn a funkčních požitků za účetní období
členům statutárních, kontrolních nebo jiných orgánů určených
statutem, stanovami nebo jinou zřizovací listinou, z titulu
jejich funkce, jakož i o výši vzniklých nebo smluvně sjednaných
závazků ohledně požitků bývalých členů těchto orgánů,
s uvedením celkové výše pro každou kategorii členů, NIC
o) účasti členů statutárních, kontrolních nebo jiných orgánů
účetní jednotky určených statutem, stanovami nebo jinou
zřizovací listinou a jejich rodinných příslušníků v osobách,
s nimiž účetní jednotka uzavřela za vykazované účetní období
obchodní smlouvy nebo jiné smluvní vztahy, NEBYLO URČENO STATUTEM, STANOVAMI NEBO JINOU ZŘIZOVACÍ LISTINOU SLEDOVAT ÚČAST ČLENŮ STATUTÁRNÍCH, KONTROLNÍCH NEBO JINÝCH ORGÁNŮ ÚČETNÍ JEDNOTKY A JEJICH RODINNÝCH PŘÍSLUŠNÍKŮ V OSOBÁCH, S NIMIŽ ÚČETNÍ JEDNOTKA UZAVŘELA ZA VYKAZOVANÉ ÚČETNÍ OBDOBÍ OBCHODNÍ SMLOUVY NEBO JINÉ SMLUVNÍ VZTAHY.
p) výši záloh a úvěrů, poskytnutých členům orgánů uvedeným
v písmenu n), s uvedením úrokové sazby, hlavních podmínek
a případně proplacených částkách, o závazcích přijatých na
jejich účet jako určitý druh záruky s uvedením celkové výše pro
každou kategorii členů, NIC
q) rozsahu, ve kterém byl výpočet zisku nebo ztráty ovlivněn
způsoby oceňování finančního majetku v průběhu účetního období
nebo bezprostředně předcházejícího účetního období; pokud
takové ocenění má závažný vliv na budoucí daňovou povinnost, je
nutno o tom uvést podrobnosti, NIC
r) způsobu zjištění základu daně z příjmů PODLE ÚČETNICTVÍ S POUŽITÍM ROZLIŠENÍ ANALYTICKOU EVIDENCÍ, použitých daňových
úlevách § 20 ODST. 7 ZÁKONA Č. 586/1992 SB., PROSTŘEDEČNĚ §19 ODST.1 PÍSM. CH ZÁKONA Č. 586/1992 SB. a způsobech užití prostředků v běžném účetním období, získaných z daňových úlev v předcházejících zdaňovacích obdobích, v členění za jednotlivá zdaňovací období podle požadavku zvláštních právních předpisů,30)
NULOVÁ DAŇOVÁ ÚSPORA NA DANI Z PŘÍJMU Z PŘEDEŠLÉHO
OBDOBÍ VE VÝŠI PLNĚ VYUŽITA NA HLAVNÍ
ČINNOST, PŘEDANÁ ČÁST VÝTĚŽKU SAZKA A.
S. VYUŽÍVÁNA V SOULADU SE
STANOVENÝMI PODMÍNKAMI NA ZAJIŠŤOVÁNÍ
SPORTOVNÍ ČINNOSTI. VIZ TÉŽ NÍŽE:
TABULKA OREL ŽUPA SV. ZDISLAVY - PŘEHLED O VYUŽITÍ FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ PODLE
JEJICH ZDROJŮ V R. 2004.
s) rozdílech mezi daňovou povinností připadající na běžné nebo
minulé účetní období a již zaplacenou daní v těchto účetních
obdobích jen v případě, že je tento rozdíl významný; tato
informace se uvede, jen není-li tento rozdíl v celkové výši
obsažen v příslušné položce v rozvaze (bilanci), NIC
t) každé významné položce, z rozvahy (bilance) nebo výkazu zisku
a ztráty, u kterých je uvedení podstatné pro hodnocení finanční
a majetkové situace a výsledku hospodaření účetní jednotky,
pokud tyto informace nevyplývají přímo ani nepřímo z rozvahy
(bilance) a výkazu zisku a ztráty; u významných položek aktiv
se uvedou též jejich přírůstky a úbytky a zvlášť o významných
položkách, které jsou v rozvaze (bilanci) a výkazu zisku
a ztráty zahrnuty nebo kompenzovány s jinými položkami
a v rozvaze (bilanci) a výkazu zisku a ztráty nejsou samostatně
vykázány, například rozpis dlouhodobých bankovních úvěrů včetně
úrokových sazeb a
popis zajištění úvěrů, přijaté dotace na
provozní účely
nebo na pořízení
dlouhodobého nehmotného
a hmotného majetku
ze státního rozpočtu,
rozpočtu územních
samosprávných celků nebo
ze státních fondů, s uvedením výše
dotací a jejich
zdrojů,
OREL ŽUPA SV. ZDISLAVY - PŘEHLED O VYUŽITÍ FINANČNÍCH
PROSTŘEDKŮ PODLE JEJICH ZDROJŮ V R. 2004:
|
STÁTNÍ |
KRAJSKÉ |
SAZKA (§19 ODST.1 PÍSM. CH ZÁKONA Č. 586/1992 SB.) |
DAŇOVÁ ÚSPORA DLE § 20 ODST. 7 ZÁKONA Č. 586/1992 SB. |
OSTATNÍ |
CELKEM |
Z R. 2003 |
0 |
0 |
0 |
0 |
24 090,72 |
24 090,72 |
ZÍSKÁNO 2004 |
27 292 |
0 |
27 859,00 |
0 |
21 434,25 |
76 585,25 |
VYNALOŽENO 2004 |
27 292 |
0 |
21 742,82 |
0 |
15 654,19 |
64 689,01 |
ZŮSTÁVÁ DO R. 2005 |
0 |
0 |
6 116,18 |
0 |
29 870,78 |
35 986,96 |
TOMU ODPOVÍDÁ I
NÁVRH NA VYPOŘÁDÁNÍ HOSPODÁŘSKÉHO VÝSLEDKU ROKU 2004:
MD: 931 HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK VE SCHVALOVACÍM ŘÍZENÍ 11 896,24KČ,
D: 911.1 FONDY – SAZKA VÝTĚŽEK 6 116,18KČ; 901 VLASTNÍ JMĚNÍ 5 780,06KČ.
u) přehled o přijatých a poskytnutých darech, dárcích a příjemcích
těchto darů, jedná-li se o významné položky nebo pokud to
vyžaduje zvláštní právní předpis, NIC
v) přehled o veřejných sbírkách podle zvláštního právního
předpisu,28) s uvedením účelu a výši vybraných částek, NIC
w) způsobu vypořádání výsledku hospodaření z předcházejících
účetních období, zejména rozdělení zisku.
OREL ŽUPA SV. ZDISLAVY - PŘEHLED O VYUŽITÍ FINANČNÍCH
PROSTŘEDKŮ PODLE JEJICH ZDROJŮ V R. 2003:
|
STÁTNÍ |
KRAJSKÉ |
SAZKA |
OSTATNÍ |
CELKEM |
Z R. 2002 |
|
|
14 099,12 |
14 524,34 |
28 623,46 |
ZÍSKÁNO 2003 |
65 200 |
10 000 |
21 330,00 |
28 347,30 |
124 877,30 |
VYNALOŽENO 2003 |
65 200 |
10 000 |
35 429,12 |
18 780,92 |
129 410,04 |
ZŮSTÁVÁ DO R. 2004 |
|
|
|
24 090,72 |
24 090,72 |
TOMU ODPOVÍDÁ I VYPOŘÁDÁNÍ
HOSPODÁŘSKÉHO VÝSLEDKU ROKU 2003 (USNESENÍM 117 ŽUPNÍ RADY 14.3.2004):
MD: 911.1 FONDY – SAZKA VÝTĚŽEK 14 099,12KČ
D: 901 VLASTNÍ JMĚNÍ 9 566,38KČ;
931 HOSPODÁŘSKÝ
VÝSLEDEK VE SCHVALOVACÍM ŘÍZENÍ 4 532,74KČ.
(2) Součástí přílohy k účetní závěrce mohou být i další
informace podle zvláštních právních předpisů31) a podle rozhodnutí
účetní jednotky. NIC
(3) Informace vymezené v odstavci 1 písm. f) se uvádějí tak,
aby jejich povaha neměla za následek vážnou újmu pro některé tam
uvedené účetní jednotky. Informace vymezené v odstavci 1 písm. n),
o) a u) se uvádějí tak, aby neumožnily určit postavení určitého
člena takového orgánu nebo osoby, a s ohledem na zvláštní právní
předpis.32)
------------------------------------------------------------------
28) Zákon č. 117/2001 Sb., o veřejných sbírkách a o změně
některých souvisejících zákonů (zákon o veřejných sbírkách).
29) Zákon č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě, ve znění
pozdějších předpisů.
Zvláštní právní předpisy související.
30) § 20 odst. 7 zákona č. 586/1992 Sb.
31) Například vyhláška č. 456/2001 Sb., o vzoru formuláře pro
předkládání výroční finanční zprávy politickými stranami
a politickými hnutími Poslanecké sněmovně Parlamentu České
republiky, zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
pravidla), ve znění pozdějších předpisů.
32) Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně
některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
okamžik sestavení účetní závěrky 2.3.2005,
a podpisový záznam statutárního orgánu:
MGR. VÍT JŮZA, ŽUPNÍ SEKRETÁŘ